• Zoeken
  • Evenementen
  • Berichten
  • Favorieten
  • Mijn account
  • Winkelwagen

Accountmanager binnendienst Jesse in ’t zonnetje [Interview]

Accountmanager binnendienst Jesse.
Bijgewerkt op 01. november 2022
3 min. leestijd
Antal_Krootjes
Antal Krootjes

Onze medewerkers zetten zich iedere dag met hart en ziel in voor Memodo. Hoog tijd om ze eens in ‘t zonnetje te zetten! Deze week een interview met onze accountmanager binnendienst Jesse Weijn.

Aan het roer van de Memodo klantenservice…

Jesse heeft voor de klantenservice van Memodo het roer in handen; hij is het eerste aanspreekpunt als klanten bellen of mailen. Samen met Ruthger en Aart (onze accountmanagers) helpt hij de klant zo goed mogelijk bij de keuze voor een product of bij andere vragen. 

Via onze Memodo webshop en eigen ordersysteem komen alle orders binnen. Jesse zorgt ervoor dat alle orders verwerkt worden, een hele klus want hij doet ook de orders voor Plieger en Thermonoord. Ook is Jesse helemaal op de hoogte van de beschikbaarheid van producten, ook vanuit Duitsland. Hij zorgt ervoor dat de accountmanagers direct op de hoogte zijn van de voorraad, als ze bij de klant op de stoep staan. Zo kan de klant direct bestellen!

Samen ontwikkelen naar een duurzame toekomst

Bij Memodo liggen heel veel kansen.  Ik kan mij ontwikkelen in een markt die constant in ontwikkeling is
Jesse Weijn

‘’Het stuk verduurzaming bij Memodo vind ik interessant’’, zegt Jesse. Hij zit helemaal op zijn plek in het team van Memodo. 

En waarvoor springt Jesse iedere ochtend zijn bed uit? Voor de diversiteit van zijn werk en het contact met de klanten; dat vindt hij het allerleukst. Daarnaast doet hij er alles aan om klanten tevreden te houden. Ook van het verkopen van de producten krijgt hij een grote glimlach op zijn gezicht. Resultaat zien van zijn werk is wel één van de dingen waarom Jesse voor de functie als accountmanager binnendienst heeft gekozen.

Memodo in 2027

Hoe ziet Memodo er in 2027 uit? Volgens Jesse is Memodo dan de grootste groothandel van Nederland, met een groot team! Klanten bellen Memodo voor de producten die ze willen kopen en het magazijn is helemaal gevuld. ‘’We kunnen de klant direct blij maken met voorraad die we kunnen leveren’’, zegt hij. Ook het team van binnendienst en buitendienst accountmanagers is over vijf jaar gegroeid. 

Het favoriete product van Jesse

Zijn favoriete product uit de webshop? De omvormers. Hij vindt het moeilijk er specifiek eentje te kiezen, maar als hij toch mocht kiezen gaat hij voor de SolarEdge StorEdge 3-fasen omvormer. Met zijn vele voordelen is deze omvormer uniek in de markt. Jesse heeft al veel omvormers verkocht bij Memodo.

Waar laad jij thuis van op?

Memodo is dé specialist voor opslagbatterijen. Voor alles op het gebied van opslag kan de klant bij Memodo terecht; niet alleen voor de producten, maar ook door het opladen van kennis hierover in de vele online webinars. Maar… ook onze medewerkers moeten natuurlijk opladen. 

Waar laadt onze accountmanager binnendienst van op na alle telefoontjes met klanten en overlegmomenten met Ruthger en Aart? Nou: VAKANTIE! En een leuke middag met vrienden. Ook staat hij graag op de golfbaan in Arnhem, even twee uurtjes sportend met vrienden in de natuur zijn, een goede combi! 

Verduurzamen in het dagelijks leven

Jesse woont in een huurhuis in Utrecht. Mogelijkheden om zijn woning te verduurzamen zijn er niet echt helaas. Hij huurt het huis van vrienden, energie besparen doet hij nu voornamelijk omdat het zo duur is. Hij vertelt dat als hij een auto zou rijden hij het liefst elektrisch of hybride rijdt, want zich inzetten voor een duurzame(re) wereld vindt hij belangrijk. En… als hij gaat vliegen compenseert hij zijn Co2-uitstoot voor zijn vluchten altijd.

Volgende week zetten we collega Robin Hendriks in ‘t zonnetje. Hij is servicemonteur bij Memodo Nederland.

Misschien vind je dit ook interessant
Even geduld. De meldingen komen naar je toe.
Meldingen
    Oeps! Er ging iets fout met het laden van de meldingen