Contentmarketeer Renske in ‘t zonnetje [interview]
Vandaag zetten we denieuwste aanwinst van Memodo in het zonnetje: contentmarketeer Renske Holwerda. Met haar passie voor cleantech en contentmarketing is zij helemaal op haar plek bij Memodo. Maak in deze Memodoblog kennis met Renske.
Van freelancer naar Memodo
Renske werkte de afgelopen zes jaar vanuit huis als freelancer. De laatste twee jaar heeft zij zich vooral gefocust op bedrijven ‘op de grens van duurzaamheid, techniek en innovatie’, omdat ze het interessant vond om hierover te schrijven.
Op een gegeven moment merkte Renske dat ze het als freelancer miste om onderdeel te zijn van een team en daarom besloot ze weer op zoek te gaan naar een baan in loondienst. Dat moest dan wel een bedrijf zijn dat helemaal in haar cleantechstraatje paste. Gelukkig kwam Memodo al heel snel op haar pad.
“Ik werd direct blij van Memodo”, vertelt Renske. “De producten die Memodo verkoopt, passen natuurlijk helemaal bij mijn interesse en omdat het een start-up is, is er ook volop ruimte voor mijn eigen ideeën. Bovendien snappen ze bij Memodo dat contentmarketing niet iets is wat je er even bij doet. Ze investeren er serieus in. Ik vind het heel tof om met mijn kennis en skills bij te mogen dragen aan de groei van Memodo.”
Memodo over 5 jaar
Renske werkt natuurlijk nog maar net bij Memodo, maar toch sluit ze zich aan bij de andere geïnterviewden die voorspellen dat Memodo de komende jaren heel hard gaat groeien.
“Omvormers en accu’s die je slim kunt aansturen, worden de komende jaren steeds belangrijker en interessanter”, vertelt Renske. “Memodo speelt op deze trend in door samen met experts kennissessies te organiseren voor installateurs. Zo kunnen zij hun klanten zo goed mogelijk adviseren bij het kiezen van een toekomstbestendige installatie.''
Zo’n groei als Memodo wil doormaken, is volgens Renske alleen maar mogelijk met de juiste mensen. “Wat ik tot nu toe heb gezien, is dat het Memodo-team een enthousiast en ambitieus team is. Er wordt hard gewerkt, maar ook veel gelachen. Mijn collega’s zijn er echt trots op om bij Memodo te werken en die energie is voelbaar.”
Tiny house
Naast haar passie voor contentmarketing en duurzaamheid, heeft Renske een passie voor tiny houses. Vier jaar geleden is ze in het Friese Gorredijk gestart met een project voor zeven tiny houses en als alles meezit, kunnen de huisjes in de zomer van 2023 eindelijk geplaatst worden. Zelf gaat Renske ook in dit project wonen. “We zijn met een heel leuk en divers clubje”, vertelt Renske enthousiast. “Oudere stellen, gezinnen, jonge stellen, alleenstaanden… ik heb er helemaal zin in!”
Renskes tiny house wordt met biobased materialen gebouwd en natuurlijk komen er ook zonnepanelen op. En een batterij uit de webshop van Memodo? “Voorlopig niet, maar dat zou ik in de toekomst wel graag willen”, aldus Renske. “Natuurlijk laat ik me dan eerst uitgebreid adviseren door mijn collega’s.”
Renske laadt op van…
“Ik ben iemand die óf uit staat, óf helemaal aan. Een tussenweg is er niet”, vertelt Renske. Ze is in haar vrije tijd dan ook graag lekker bezig. “Ik lees veel, kijk graag YouTube video’s over de nieuwste gadgets en af en toe binge ik een serie op Netflix. De laatste serie die ik heb gezien is Wednesday, die vond ik erg leuk! Verder ga ik graag af en toe naar Valencia, dat vind ik echt zo’n fijne stad!”
Volgende week zetten we manager Marketing en Sales Antal Krootjes in het zonnetje. Hij zit samen met Renske in het marketingteam van Memodo Nederland.