• Evenementen
  • Favorieten
  • Mijn account
  • Winkelwagen

Persbericht: Team, assortiment, magazijn & logistiek: Memodo Nederland breidt uit

Headerafbeelding persbericht Memodo Nederland maakt uitbreiding bekend
Bijgewerkt op 12. juni 2024
2 min. leestijd
Antal_Krootjes
Antal Krootjes

De Europese groothandel Memodo maakt haar verdere groeistrategie bekend voor de Nederlandse markt. Naast de centralisatie van het magazijn en logistiek naar Duitsland, volgt er een uitbreiding van het productassortiment en het verkoopteam in Nederland zelf. Onderdeel van deze uitbreiding is de benoeming van Brian van Middelkoop als commercieel directeur en een verdere uitbreiding van het commerciële team.

Brian van Middelkoop, een bekende naam in de branche, heeft een indrukwekkende carrière van meer dan twaalf jaar in de zonne-energiesector. Hij was eerder commercieel verantwoordelijk bij Solar Construct en later verantwoordelijk voor het verkoopteam bij onderconstructiefabrikant Blubase. Sinds zijn start als commercieel directeur, heeft Brian al een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van het Memodo Nederland.

Naast de aanstelling van Brian neemt Memodo verdere strategische stappen om haar positie in de Nederlandse markt te versterken. Een belangrijke stap is de opening van een 3 centrale magazijnen in Europa, waarbij voor Nederland Unna is aangewezen als de nieuwe centrale locatie. Deze stap biedt aanzienlijke voordelen voor zowel de Nederlandse als de Duitse markt. Het zorgt voor efficiëntere logistieke processen en een betere service voor klanten in heel Europa. Het Nederlandse verkoop- en marketingteam zelf blijft opereren vanuit het Nederlandse hoofdkantoor in Utrecht.

Brian van Middelkoop, zegt: 'Ik heb bewust voor deze uitdaging bij Memodo gekozen omdat deze jonge club in Nederland heel hard heeft gewerkt om het merk Memodo bekend te maken. Met de verhuizing van het magazijn van Apeldoorn naar Unna in Duitsland groeien we van 6.000 m² naar 20.000 m². Die algehele groei zien we ook aan het aantal nieuwe klanten dat we wekelijks mogen verwelkomen. Met dit in het achterhoofd durf ik vooruit te kijken naar een interessante tweede helft van 2024’.

Over Memodo

Memodo GmbH werd opgericht in 2013 en heeft sindsdien een sterke groei doorgemaakt. Memodo, met hoofdkantoor in München, bedient klanten in heel Europa en heeft zich gepositioneerd als een betrouwbare partner voor oplossingen op het gebied van hernieuwbare energie. Het bedrijf biedt een breed scala aan producten en diensten, waaronder zonnepanelen, opslagoplossingen en oplaadstations voor elektrische voertuigen. De toewijding van Memodo aan kwaliteit en innovatie heeft het bedrijf geholpen een sterke positie in de markt te verwerven.

Contactinformatie

Memodo Nederland B.V.
Erik Bijl, Managing Director
e.bijl@remove-this.memodo.nl
info@remove-this.memodo.nl

Misschien vind je dit ook interessant
Even geduld. De meldingen komen naar je toe.
Meldingen
    Oeps! Er ging iets fout met het laden van de meldingen