Verzending
We zorgen er samen met onze logistieke dienstverleners voor dat de door jou bestelde goederen op tijd en compleet bij jou of rechtstreeks bij jouw klant worden afgeleverd.
Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?
Welke transportkosten zijn van toepassing bij een bestelling?
Ik heb beschadigde goederen ontvangen. Wat moet ik doen?
Mijn goederen worden direct op de bouwplaats afgeleverd. Hoe moeten ze in ontvangst worden genomen?
In welke landen kunnen mijn goederen worden afgeleverd?
Kan ik het afleveradres wijzigen?
Kan een bestelling in meerdere leveringen worden uitgevoerd?
Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?
Zodra jouw bestelling wordt verzonden ontvang je een verzendbevestiging per e-mail. De afleverdatum hangt af van de gekozen verzendwijze.
Voor leveringen kun je uit verschillende verzendopties kiezen:
- Standaard verzending (2-3 werkdagen)
- Gewenste afleverdatum (aflevering op een gewenste datum)
- Levering op de volgende dag (alleen mogelijk bij bestelling op rekening en tot 12:00 uur)
Leveringen in het buitenland
Leveringen in het buitenland zijn momenteel via standaard verzending mogelijk. Let er s.v.p. op dat de levertijd hierbij 4-5 werkdagen kan zijn. In Zwitserland duurt de standaard verzending 7-8 dagen i.v.m. de douane-afhandeling.
Welke transportkosten zijn van toepassing bij een bestelling?
Bij Memodo maakt het niet uit in welke regio van een land jouw onderneming is gevestigd. Hoewel onze magazijnen in Apeldoorn en in het Zuiden van Duitsland zitten, zijn de verzendkosten voor elke regio gelijk. De verzendkosten worden berekend op basis van het gewicht en de afmetingen van de goederen.
NL: Bij bestellingen boven de 3.000,- EUR , zijn de verzendkosten in Nederland gratis.
DE: Bij bestellingen met een goederenwaarde van meer dan 4.000,- EUR is de verzending binnen Duitsland gratis (geldt alleen voor leveringen met aflever- en factuuradres in Duitsland).
AT: Bij bestellingen met een goederenwaarde van meer dan 5.000,- EUR is de verzending naar Oostenrijk gratis.
CH: Bij bestellingen met een goederenwaarde van meer dan 10.000,- EUR is de verzending naar Zwitserland gratis.
Geldt alleen voor bestellingen in de online winkel.
Ik heb beschadigde goederen ontvangen. Wat moet ik doen?
We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat jouw goederen snel en onbeschadigd bij je aankomen. Toch kan het in uitzonderingsgevallen gebeuren dat jouw goederen niet in een onberispelijke staat bij je aankomen. Lees daarvoor onze belangrijke informatie voor verzending.
Dit moet je doen:
- Maak foto's van de beschadigde goederen en de dozen.
- Documenteer de beschadiging op de vrachtbrief met datum en tijdstip. Laat deze schade door de chauffeur bevestigen op de vrachtbrief met zijn handtekening. Maak ook een foto van het kenteken van de vrachtwagen. Bij ernstige schade bevelen wij aan om de goederen niet in ontvangst te nemen.
- Meld de schade met het transactienummer (dit vind je rechtsboven op onze vrachtbrief) direct bij onze serviceafdeling via service@ memodo.nl
- Dan melden wij ons snel bij je om een snelle en eenvoudige oplossing te vinden.
Mijn goederen worden direct op de bouwplaats afgeleverd. Hoe moeten ze in ontvangst worden genomen?
Bij aflevering dienen de goederen beslist door een deskundige in ontvangst worden genomen en gecontroleerd. Indien je de goederen niet zelf kunt bekijken dien je jouw klanten erop te wijzen om de aflevering te controleren. Indien jouw klant de goederen in ontvangst neemt zonder ze te controleren is het niet mogelijk om een klacht in te dienen. Dat geldt ook voor de ontvangst door bekenden of buren.
Indien een deskundige kwaliteitscontrole op de montageplaats niet mogelijk is bevelen wij je aan om de goederen naar jouw magazijn te laten sturen en ze daar te checken.
Ik wilde een aflevering op een bepaalde datum en de goederen zijn niet op tijd aangekomen. Wat kan ik doen?
Het spijt ons indien jouw leveringsdatum niet is nagekomen door de expediteur en de tijdtolerantie van 45 minuten bij een vaste afleverdatum werd overschreden. Dat vinden wij ook zeer vervelend. Op de hieronder beschreven manier kunnen we je onmiddellijk van dienst zijn:
- Meld de vertraging s.v.p. onmiddellijk aan onze logistieke afdeling info@ met jouw transactienummer en jouw klantnummer of via 088 - 786 72 43. Ook wanneer je door de expediteur over een vertraging wordt geïnformeerd hebben we informatie van je nodig. Vaak informeert de expediteur ons niet. memodo.nl
- Documenteer bij de aflevering de datum en tijdstip op de vrachtbrief en via de scanner van de expediteur. De chauffeur dient de vertraging te bevestigen met zijn naam in blokletters en zijn handtekening.
In welke landen kunnen mijn goederen worden afgeleverd?
We leveren in alle landen van de EU en Zwitserland, Noorwegen en Liechtenstein.
In andere landen leveren wij graag af na overleg met onze logistieke afdeling. Neem daarvoor s.v.p. direct contact met ons op of schrijf ons een e-mail via info@ memodo.nl.
Kan ik het afleveradres wijzigen?
Ja, bij de check-out (kassa) kun je het afleveradres voor de betreffende bestelling rechtstreeks wijzigen.
Indien je het afleveradres naderhand wilt wijzigen, schrijf ons dan s.v.p. een e-mail via info@memodo.nl of wend je rechtstreeks tot jouw persoonlijke aanspreekpartner.
Kan een bestelling in meerdere leveringen worden uitgevoerd?
Op verzoek kunnen wij een bestelling in meerdere leveringen uitvoeren. Houd er s.v.p. rekening mee dat hierbij extra verzendkosten kunnen ontstaan.